אודות​ דרכי הקריאה

נורות אדומות

 

לעיתים קרובות מחנכים שואלים את עצמם כיצד נדע לזהות בעיות של קריאה. אולי הסיבה שהילד לא קורא בקול בהזדמנויות שונות נובע בכלל מעצלות ולא מקשיי קריאה, או מבושה, אימת הציבור, וכדומה, על כן לקטנו מספר מאפיינים שכאשר הם מצטברים יחד, נדע שיש כאן נורה אדומה שמהבהבת ומזמינה בדיקה. כל מקרה של בדיקה אצל איש מקצוע, תביא את התשובה האם אכן יש בעיה בקריאה, או שבאמת הכל תקין תודה לקל. ובכן: אלו הם המאפיינים שאותם נבדוק, ואז נוכל לקבל את ההחלטה האם לגשת לבדיקה.

 

  קורא לעצמו בשקט טרום הקריאה

  קורא קריאה איטית הברתית ללא זרימה ושטף

  קורא קריאה משובשת עם ניחושים והמצאות

  חוסר בטחון מובהק בנושא הקריאה

  קשה לו ו/או מסרב לקרוא ללא ניקוד

  מקבל ציונים נמוכים | יש פער גדול בין מבחנים בע"פ למבחנים בכתב.

  קשה לו בנושא התפלה

  מסרב להיות שליח ציבור (בכיתה / בישיבה)

  לא קורא ספרי קריאה להנאתו (טוען שזה לא מעניין)

  מתקשה / לא יודע כתב רש"י

  בלימוד גמרא לומד בעיקר בע"פ לא "בפנים" - השותף בלבד קורא

  קשה לו ללמוד בלי שותף (בעיקר בישיבה)

  לא קורא ספרים ועיתונים, כאשר קורא מבין הבנה מִזערית / משובשת

 הקריאה עולה לו במאמצים מרובים. לעיתים יקבל כאבי ראש לאחר הקריאה

  הכתב שלו גרוע ביחס לבני גילו, הן בצורה הגראפית והן בשגיאות כתיב.

שלח

תודה על פנייתך אלינו.

תודה על פנייתך אלינו.

ניצור איתך קשר בזמן הקרוב.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

לקבלת פרטים נוספים, מלאו את הטופס המצורף:

1599-544-544​