מעשה שהיה

שלח

תודה על פנייתך אלינו.

תודה על פנייתך אלינו.

ניצור איתך קשר בזמן הקרוב.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

לקבלת פרטים נוספים, מלאו את הטופס המצורף:

השגחה פרטית

 

עמית בן 14 הגיע למכון הקריאה "דרכי הקריאה" ממש בדרך פלאית. ומעשה שהיה כך היה. עמית יקירנו מתגורר באחד היישובים המרוחקים והנידחים בדרום הארץ. עמית היה כל השנים ילד המתקשה בקריאה וסבל מלקות קריאה וקשיי קריאה. בכל אותו אזור גיאוגרפי לא היה מכון קריאה. ואף לא אנשי מקצוע מיומנים. גם בבית הספר לא ממש ראו בו בעיה. רק בכיתה ד' המליצו הצוות החינוכי להוריו של עמית לפנות לנוירולוג ולבקש מרשם לריטלין. ההורים המסורים נסעו לעיר מרכזית ובצעו בדיקת מוקסו. בפענוח בדיקת מוקסו יצאו הנתונים שאכן כדאי שהילד ייקח ריטלין. עמית החל לקחת ריטלין אך תוך מספר שבועות החלו תופעות לוואי קשות אצל הילד. כאבי ראש, כאבי בטן, בחילות והקאות, ונדודי שינה. בלית ברירה, ההורים הפסיקו עם הריטלין. 

לאחר תקופה ארוכה. יום אחד מתקשרת הסבתא של עמית ומזמינה את המשפחה אליהם לשבת לאשדוד. בהתחלה, ניסתה האימא של עמית להתנגד וטענה שזה מבצע מדי מורכב ומסובך בעבורה. אך הסבתא התעקשה והתעקשה כך שלא נותר להם הרבה ברירה והם באו להתארח בשבת באשדוד אצל סבא וסבתא. 

במוצאי שבת, רואה אמא של עמית מגזין פרסומי כל שהוא, המונח במזנון במטבח. היא מתחילה לעלעל בפרסומים. ובדיוק מול עיניה צצה מודעת פרסומת של "מכון דרכי הקריאה". היא מתלהבת ומשתפת את אמה – הסבתא. ומה היא עונה לה אם לא כך; "תדעי לך שבדרך כלל אני מעיפה לפח האשפה את כל המגזינים הפרסומיים. אך לפני מספר שבועות בדיוק העליתי, ואפילו אני עצמי לא הבנתי למה. כעת הכל מובן. ולא זו בלבד, אלא שבדרך כלל אני לא "נודניקית" להתעקש על אירוח בשבת, וכעת משמים יצא שהתעקשתי, הכל כדי שתראו את כיוון הישועה שלכם"!!! 

אמא של עמית נלהבת כולה התקשרה למכון. שם נקבעה לה פגישה מסודרת במכון עם עמית.      

הם הגיעו לפגישה, מלאים נכונות להשקיע ולהגיע לתוצאות ויעדים.

תוצאות המבדק של עמית הראו מצד אחד מוטיבציה ונכונות להשקעה אך מצד שני מצב עגום; אוריינות נמוכה. קשיים בחשיבה מופשטת. קריאה יבשה ללא טעם וריח, וללא אינטונציה. קושי חמור במודעות הפונולוגית ואוצר מילים דל ונמוך.  

בעיות חמורות בכתיבה עד רמה של דיסגרפיה. שגיאות כתיב רבות. כתב לא ניתן לפענוח. וחוסר הכרת וידיעת כתב רש"י ואותיות רש"י.

הפלוס הגדול היה, המוטיבציה והנכונות של הילד ושל ההורים לבוא ולהשקיע.

במכון, הכינו תכנית עבודה מיוחדת עבור עמית על מנת לקדם אותו בכל הפרמטרים. במקביל, ההורים הופנו למספר טיפולים נוספים בד בבד; טיפול בתרגילי מיקוד הראיה. הוספת אומגה 3. וטיפול יסודי בתזונה נכונה. 

לשבחם ייאמר שהם התמידו. ובמשך עשרה חודשים, הגיעו לבני ברק בעקביות מעוררת השתאות. בסוף התקופה, עמית לקח ספרים לידיים וקרא מיוזמתו. הכתב שלו השתפר פלאים. ורמת הציונים עלתה והיא בין הגבוהים בכיתה!

 

1599-544-544​