מעשה שהיה​

ילד עצלן

 

רפי ילד חמד בן 10 מהעיר רחובות הגיע למכון הקריאה "דרכי הקריאה" בתור ילד המתקשה בקריאה באופן דרסטי. כולל בעיוות שונות נלוות. הוריו היו במתח רב ועל סף ייאוש. וכבר חשבו שמדובר בדיסלקציה ללא תקנה. 

 

למען האמת, רפי היה בן יחיד. והוריו המסורים השקיעו בו את כל נשמתם מאודם וממונם. מה הוא לא עבר? את כל התהליכים הפורמליים המקובלים ואת כל מיני וסוגי העזרות והסיוע הוא קיבל. אבל עדיין מצב הקריאה היה תקוע.

הוריו המסורים השקיעו בו המון כספים. החל מאבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי. וכלה בבדיקת מוקסו וקשב וריכוז. עבור דרך טיפולים רגשיים, רכיבה טיפולית, והמון מורים פרטיים. מורים פרטיים בגמרא, ומורים פרטיים בשאר מקצועות. וכל זה הועיל ועזר רק מעט ולא בצורה מספקת. ההורים חשו שחסר כאן משהו גדול. משהו יסודי ועקבי. 

 

לאחר התייעצות עם מספר גורמים. הומלץ להם ממש במקרה על ידי קרוב משפחה לפנות למכון הקריאה "דרכי הקריאה". שם הם באמת התקבלו במאור פנים ובסבר פנים יפות. נקבעה להם פגישת אבחון מסודרת, בה ההורים קבלו מחמאות ובצדק רב על כך שהשקיעו כל כך הרבה עד הלום. אין ספק שלולי ההשקעה המרובה המצב היה קשה יותר והמצוקה גדולה יותר. 

למעשה. לאחר האבחון, התברר שרפי סבל מכמה וכמה זוויות הגורמות לו קשיים בקריאה באופן משמעותי. ראשית כל, באבחון המודעות הפונולוגית, התברר שרפי מתקשה מאוד במעבד הפונולוגי. פירוק וחיבור של פונמות. והשמטת פונמות. ואילו מהצד השני גם בתבניות אורתוגרפיות דהיינו: מילים גלובליות, גם שם רפי מאוד התקשה. כלומר; גם בערוץ החזותי וגם בערוץ השמיעתי התקשה רפי יקירינו מאוד מאוד. תוסיפו לכל זה, חגורת כתפיים חלשה, בעיות בוויסות החושי, ליקויים בתפיסה המרחבית, אוצר מילים דל מאוד, בעיית מיקוד ראיה משמעותית, ותזונה דלה. כל זה הפך את רפי ל"ילד עצלן" ילד מתקשה. ולולי הוריו היקרים שתמכו בו, הוא היה מתייאש לחלוטין. 

יחד עם כל זאת. ב"דרכי הקריאה" לא הרימו ידיים, ההורים קבלו מסר חד וברור שיש ויש תקווה!!! וניתן להתקדם בצורה דרסטית ומהותית! במכון הכינו שתי "תכניות עבודה". אחת עבור ההורים, ואחת עבור המכון. ב"תכנית עבודה" של ההורים. הם נדרשו לשני דברים בלבד: א) לטפל טיפול מקצועי ונכון ב"מיקוד ראיה". ב) לדאוג לתזונה נכונה. 

 

ברשותכם. נדלג תשעה חודשים קדימה. הפלא ופלא. ה"ילד העצלן" נהפך לחרוץ. רפי התחיל לקרוא ספרים. לא קומיקס! ספרים.... ספרים ממש!! ספרים מנוקדים!! וספרים לא מנוקדים (!!!) התחיל לאט לאט לענות לבדו על מבחנים, ובהדרגה קיבל ציונים סבירים וטובים להפתעת ההורים והצוות החינוכי. הדימוי העצמי שלו עלה לשמים. ומבחינת ההורים "מדובר בילד חדש". לא יאומן.

 

כאשר שואלים את מנהל המכון הרב ישראל ליברמן כיצד קרה ה"נס"? הוא לא מבין על מה מדברים בכלל. "כאשר עובדים בהיגיון בעקביות ובשיתוף פעולה מלא וזוכים לסייעתא דשמיא, זוהי אך תוצאה טבעית". סוף ציטוט.  

שלח

תודה על פנייתך אלינו.

תודה על פנייתך אלינו.

ניצור איתך קשר בזמן הקרוב.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

לקבלת פרטים נוספים, מלאו את הטופס המצורף:

1599-544-544​