מעשה שהיה

שלח

תודה על פנייתך אלינו.

תודה על פנייתך אלינו.

ניצור איתך קשר בזמן הקרוב.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

לקבלת פרטים נוספים, מלאו את הטופס המצורף:

סיפור מפותל

 

 

יצחק בן 12 מעיר הקודש ירושלים הגיע למכון הקריאה "דרכי הקריאה" לאחר מסע ארוך ומפתל. 

ומעשה שהיה כך היה: יצחק סבל מגיל קטן מלקות קריאה ותמיד היה ילד המתקשה בקריאה. בנוסף לבעיות דיסגרפיה. בעיות התנהגות, ובעיות חברתיות. 

יצחק החל את דרכו אצל מורה מקדמת להוראה מתקנת. אך לאחר כמה חודשים, טענה המורה שיש ליצחק את כל יסודות הקריאה. והוא זקוק לתרגול קריאה בבית בלבד. 

ההורים עשו הפוגה קצרה, וניסו לעשות תרגול קריאה בבית, דבר שכצפוי לא צלח. ואז החליטו ההורים לפנות למורה אחרת שקיבלו עליה המלצות. המורה השנייה – אכן הייתה מאובזרת באמצעים דידקטיים ומשחקים לרוב. אך הייתה רכה כקנה. ומעולם לא ניסתה לדרוש ולתבוע התקדמות כלפי מעלה! למעשה, היא אף פעם לא התקדמה עם התלמיד לרמה קצת יותר מורכבת. ותמיד נשארה בבסיס בלבד. לאחר כמה שנים טובות ורצופות, קלטו ההורים שחבל על ממונם וזמנם. והוציאו את יצחק ממורה זו. 

ואז מצאו מורה שלישית – המעלה של המורה הייתה שהיא דרשה מיצחק דרישות. על מנת להתקדם. אך החיסרון היה שהיא הייתה קפדנית ביותר. דבר שלא התאים כלל לאופי של יצחק. לאחר כמה שבועות, יצחק לא היה מסוגל להמשיך ללמוד אצל אותה מורה ונפלט ממנה. משם המשיכו למורה הרביעית -  היא הייתה אומנית בלדרוש דרישות להתקדמות מצד אחד, אך מצד שני לא להיות קפדנית ולא למתוח את החבל יותר מדי. אך החיסרון שלה היה שהיא לא הייתה עקבית בעליל. ושיעורים רבים התבטלו. כך שלמרות שהשיטה בעצם הייתה טובה. בפועל, התועלת הייתה מזערית.

ואז במסגרת הלימודים. המליצו להם ואף התחננו במובן מסוים, לפנות לנוירולוג, ואולי (בתקווה שכן, מצידם.) הוא ימליץ על ריטלין. 


 

 

הנוירולוג בדק את הילד ופסק: לדעתי אין צורך בריטלין. יש כאן בעיה לימודית. תפנו לאבחון דידקטי. ההורים פנו לאבחון דידקטי שעלה לכיס המצומק שלהם כמה אלפי ₪. וההמלצה הייתה לתת לילד הוראה מתקנת. ההורים לא ידעו אם לצחוק או לבכות. זה בדיוק מה שעשינו אמרו לעצמם. 4 מורות להוראה מתקנת הילד קיבל! מרוב ייאוש הם עשו הפסקה תקופה ארוכה ללא טיפולים. 

ואז כאשר החלו בעיות חברתיות ובעיות התנהגות לצוף במקביל לבעיות הלמידה. הם עשו שני דברים במקביל: א) פנו לפסיכולוג ילדים. ב) עשו אבחון פסיכודידקטי. התוצאות של האבחון התפרסו על פני כמה עשרות דפים שמלאו חצי קלסר. אך ההורים לא הבינו כלום מהמונחים הגבוהים ששורטטו שם. 

בסייעתא דשמיא ובהשגחה פרטית הם שמעו בדיוק מקרוב משפחה על מכון "דרכי הקריאה". התקשרו וקבעו פגישה. לאחר הפגישה בנו במכון ליצחק תכנית עבודה ייחודית ואישית. הכוללת עבודה בתחום המעבד הפונולוגי. קריאה פונטית וקריאה גלובלית. קריאה עם ניקוד וקריאה ללא ניקוד. כתיבה ללא שגיאות כתיב. ובמקביל ההורים קבלו מספר הפניות: 1) טיפול בתרגילי מיקוד הראיה שלא אובחן עד היום. 2) טיפול בתזונה נכונה והפחתת סוכר. 3) טיפול רגשי אצל יועץ חינוכי אמין מקצועי ואמיתי. 

נדלג שמונה חודשים קדימה; יצחק השיל מעצמו את הדימוי העצמי השלילי. הפסיק להיות הילד הדחוי והרע שבכיתה. והפך להיות תלמיד מצטיין וחביב. אכן כן. בעבודה עקבית שורשית ויסודית, ובסייעתא דשמיא ניתן להפוך את העובדות מצד לצד!

 

1599-544-544​