מעשה שהיה

שלח

תודה על פנייתך אלינו.

תודה על פנייתך אלינו.

ניצור איתך קשר בזמן הקרוב.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

לקבלת פרטים נוספים, מלאו את הטופס המצורף:

צמצום השיטה

 

נהוראי בן 10 מהעיר אלעד. למד שנתיים אצל מורה מקדמת להוראה מתקנת. הוא בפירוש התקדם אבל רק מעט. בסופו של דבר בעצת מכרים וידידים החליטו ההורים לפנות למכון הקריאה "דרכי הקריאה". שם נקבעה להם פגישה מסודרת. בסוף פגישת האבחון ולאחר תחקור ובירור ראשוני, התברר שהמורה המקדמת עבדה והתמקדה עם הילד בצמצום של שיטה אחת בלבד. התייחסות לתחום המעבד הפונולוגי והמודעות הפונולוגי. ואכן במילים מנוקדות ובמילות תפל נהוראי היה בסדר גמור. אלא מה, הבעיה היא שהחיים לא נגמרים במילות תפל. אדרבא רוב הקריאה שלנו בחיי היום יום היא בטקסטים חיים נושמים בועטים ומגוונים ובעלי סמנטיקה!

על כן ב"דרכי הקריאה" גבשו מתווה ייחודי עבור נהוראי היקר. ושם לצד המשך החיזוק של המעבד הפונולוגי. הושם דגש גם על מילים ותבניות אורתוגרפיות וקריאה ללא ניקוד. על הדרך, נהוראי הצדיק קיבל גם עזרה וסיוע בכתב רש"י והכרת ושינון אותיות רש"י. ובמקביל, עזרה וסיוע בהבנת הנקרא. ובהמשך גם בכתיבה נכונה ללא שגיאות כתיב. 

לאחר חמישה חודשים הציונים של נהוראי השתפרו פלאים. מצב רוחו עלה והשתפר. הוא הפסיק להיות מכונס בעצמו. והתחיל להביא חברים הביתה ולהתערות בחברה. גם המחנכים והצוות החינוכי לא הבינו כיצד חל השיפור הדרסטי בילד. וכפי שהתבטא המנהל: "לא האמנתי שילד יכול עד כדי כך להשתנות!"... 

 

1599-544-544​