מעשה שהיה

שלח

תודה על פנייתך אלינו.

תודה על פנייתך אלינו.

ניצור איתך קשר בזמן הקרוב.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

שדה זה חובה.

לקבלת פרטים נוספים, מלאו את הטופס המצורף:

תרגול

 

יוסי ילד בן 9 מהעיר בני ברק הגיע למכון הקריאה "דרכי הקריאה" לאחר תקופה של התלבטות. 

למעשה – כבר בגיל 8 ההורים ראו שהוא קורא פחות ספרים משאר אחיו הגדולים וגם הידע שהוא מביא איתו מהתלמוד תורה נמוך. 

ההורים התייעצו עם אנשי הצוות החינוכי, אך היועץ החינוכי "הרגיע" את ההורים ואמר להם שאין בעיה. "מספיק תרגול". "תעשו עם הילד תרגול קריאה כל יום 15 דקות וזה מספיק". פסק את פסוקו. 

ההורים רצו ללכת בדרכו ולפעול לפי עצתו. אך הילד לא שיתף פעולה. הוא התחמק וטען: "לא עכשיו". "אין לי כוח". "אני לא טמבל" "אין לי שום בעיה" "למה עם רפי קטן אתם לא לומדים?" וכך שלל תירוצים והתחמקויות מספרם הבלתי נדלה של ילדים. ההורים הבטיחו פרסים וממתקים, הרים וגבעות. אך שום דבר לא הועיל. 

בסופו של דבר. כאשר ההורים הפנימו שזה לא זה. הם פנו למכון. שם יוסי אובחן. והתוצאה שהתקבלה הדהימה את ההורים: יוסי אכן שולט ביסודות של הקריאה! אך יש כאן שני מוקשים; א) בעיית מיקוד ראיה שמעצבנת את התלמיד ומהווה מחסום משמעותי ביותר! ב) בעיה בהבנת הנקרא.  כאשר יש קושי בהבנת הנקרא, אין חשק לקרוא מלל בלתי מובן. כל גורם משני הגורמים בנפרד, זה סיבה לבעיה ולמכשול! קל וחומר כאשר מצטברים שניהם גם יחד. ו"תרגול" זה לא ממין העניין בכלל. 

יוסי למד במכון 6 חודשים. במקביל לטיפול בבעיית מיקוד הראיה. והיום יוסי קורא וקורא, ולא מסיים לקרוא, השבח לקל. עושה לבדו את המבחנים. ולהורים נותר רק להרהר מה היה קורה אילו היו ממשיכים עם ה"תרגול"? 

 

1599-544-544​